Norwegian Property
Det finnes mange måter å markere FotballtrøyeFredag på. Eiendomsforvalter Norwegian Property var i år med på laget for første gang, og slo på stortrommen fra første sekund med hele fire arrangementer på fire forskjellige lokasjoner.
Tre næringsbygg ute på Fornebu, deriblant Telenorbygget og Equinor, og et stort arrangement på Vinslottet på Løren hvor de sammen med Wang Ung inviterte barnehagene i nærområdet til å være med på moro med aktiviteter og konkurranser. Til sammen over 400 barn og unge var samlet. Det er alltid noe ekstra fint når barn stiller opp for andre barn, og dette arrangementet var absolutt intet unntak.
– Smilene og entusiasmen var smittende, og alle var gledelig med på å markere sin støtte til den viktige kampen mot barnekreft. En minnerik dag der vi alle sto sammen for en sak som virkelig betyr noe.
Christina Victoria Hostad, Norwegian Property
Fotballfest på Kringsjå
Alle som har fulgt med på FotballtrøyeFredag noen år vet at Elkjøp Norge er en stor og viktig støttespiller. Selve ideen til FotballtrøyeFredag kom fra daværende Brand & Digital-sjef for Elkjøp Norge, Marius Klemo. Derfor er det jo ekstra moro at vi over 5 år senere fortsatt lar oss imponere over det elektrogiganten får til rundt FotballtrøyeFredag.

For andre året på rad inviterte Elkjøp Ullevål til markering av dagen oppe på Kringsjåbanen. Noen av Elkjøp sine leverandører stilte opp med premier og delte ut gratis mat og drikke til alle som møtte opp.
I tillegg ble det spilt fotballkamper der gatelagene til Vålerenga og Lyn og Elkjøp sitt eget bedriftslag virkelig satt stemningen for dagen. Hvem som stakk av med seieren på banen får være uvisst, men at arrangementet var en innertier og at alle fremmøtte koste seg, det er det ingen tvil om.
– Det føles sterkt og meningsfullt å få være med og støtte under den viktigste kampen av dem alle – kampen mot barnekreft. Vi føler oss beæret som får muligheten til å bidra, og det rører oss dypt å se fellesskapet og engasjementet dette skaper.
Chadi Chehade, Elkjøp Norge.
Etter tre ganger er det en tradisjon

Veidekke er ikke bare dyktige til å bygge bygninger, de har også bygget en fantastisk tradisjon rundt FotballtrøyeFredag. Entreprenøren er med for tredje året på rad. Tidligere år har de satt opp fotballbane inne i resepsjonen sin og spilt fotball
I år var det rigget opp til storslått EA FC (tidligere FIFA)-turnering, quiz og det hele ble toppet med wienerpølse og vaffel i lunsjen som hører med til enhver fotballkamp. Ut ifra bilde kan det se ut som noen kombinerte de to til den klassiske Østfold-delikatessen "pøffel".
– For oss i Veidekke handler FotballtrøyeFredag om å stille opp for en viktig sak, og samtidig gjøre noe som bringer oss nærmere hverandre. Det er noe helt eget med akkurat denne markeringen og det betyr mye for oss å få være en del av noe så meningsfullt.
June Olstad, Veidekke.
Flotte uniformer ble byttet ut med flotte drakter

For mange bedrifter er uniformen et stolt symbol for alt bedriften er, og det er ikke ofte uniformen får vike til fordel for andre plagg.
Derfor er vi utrolig takknemlige når små og store bedrifter oppfordrer de ansatte til å bytte ut uniform og egen merkevare til fordel for fotballdrakt slik at de kan være med på laget.
Vi vet at det kan sitte langt inne å gjøre det, og derfor setter vi enormt stor pris på det.
FotballtrøyeFredag 2026
Var du og din bedrift med på årets FotballtrøyeFredag og allerede nå gleder dere til neste år? Eller kanskje dere ikke var med, men at du nå tenker dette kan være en morsom annerledesdag med mening? Da er det bare å sette en stor ring rundt 29.mai 2026. Om dere ønsker å sparre med oss på hvordan man kan få mest mulig ut av dagen, ta gjerne kontakt med vår Partneransvarlig Tine Quinn for en uforpliktende prat.