Takket være våre fantastiske givere og samarbeidspartnere, kan Barnekreftforeningen støtte fagutvikling og forskning på barnekreft. Se detaljer om utlysninger og søknader nedenfor.

Forskning nytter!

Takket være alle våre givere og støttespillere har Barnekreftforeningen siden 2017 delt ut over 200 millioner kroner til forskning på barnekreft.

Barnekreftforeningen støtter relevante, norske barneonkologiske forskningsprosjekter og kliniske prosjekter hvor resultatene forventes å komme norske barn til gode. Forskningen kan omfatte biologisk, epidemiologisk og registerbasert forskning, samt prekliniske fase 1 og fase 2 studier, diagnostisk/behandlingsrelatert, men også sykepleiefaglig og psykososial forskning.

Her kan du lese mer om tildelingen av forskningsmidler i anledning Den internasjonale barnekreftdagen 15. februar 2024.

Mer informasjon om forskningsprosjektene Barnekreftforeningen har støttet finner du her.