Et partnerskap for fremtiden

Jysk på Barnekreftforeningens FotballtrøyeFredag

Arrangementet skapte stort engasjement blant de ansatte og ble starten på et meningsfylt samarbeid med Barnekreftforeningen. For JYSK var det naturlig å fortsette dialogen med organisasjonen, ettersom temaet barnekreft traff flere av de ansatte personlig. 

– Samarbeidet har ikke bare vært en måte å gi tilbake til samfunnet på, men også en kilde til inspirasjon og engasjement internt i JYSK.

Fatima Elkadi<br>Kommunikasjonssjef i JYSKFatima Elkadi
Kommunikasjonssjef i JYSK

Intern åpenhet og forståelse 

Det første initiativet i samarbeidet var en markedsaktivitet der JYSK solgte hodeputer til barn. For hver solgte pute donerte JYSK 10 kroner til Barnekreftforeningen.

For JYSK er samarbeidet med Barnekreftforeningen en måte å speile selskapets verdier i samfunnet. Det er viktig for dem å engasjere seg i noe som har reell verdi, og Fatima Elkadi, kommunikasjonssjef i JYSK, forteller at de er imponerte over arbeidet Barnekreftforeningen gjør. 

FotballtrøyeFredag engasjerer! JYSKs kommunikasjonssjef Fatima Elkadi og Sales & Marketing manager Krister Andreassen tok på seg sine favorittdrakter i anledning FotballtrøyeFredag 2022. Det markerte starten på et morsomt og meningsfullt samarbeid. Barnekreftforeningen er dypt takknemlig for engasjementet!

Elkadi har holdt i samarbeidet med Barnekreftforeningen siden oppstart. Hun har vært en sterk bidragsyter til utviklingen av samarbeidet. 

– Samarbeidet har ikke bare vært en måte å gi tilbake til samfunnet på, men også en kilde til inspirasjon og engasjement internt i JYSK. Mange ansatte har delt sine personlige erfaringer med kreft, noe som har skapt en intern åpenhet og forståelse, og hvilket bidrar positivt på både arbeidsmiljøet og samfunnet for øvrig, sier Elkadi engasjert. 

– Kundene gir også positive tilbakemeldinger på samarbeidet, og velger å dele sine personlige historier med de ansatte ute i butikkene, forteller hun. 

– Vi er dypt imponert over hjertet JYSK har for barnekreftsaken. Vi setter stor pris på både støtten de gir og synligheten de skaper. Deres bidrag utgjør en stor forskjell.

Irene Rivelsrud<br>Leder for marked og innsamling i BarnekreftforeningenIrene Rivelsrud
Leder for marked og innsamling i Barnekreftforeningen

Stolt samarbeidspartner  

I dag er JYSK stolt samarbeidspartner av Barnekreftforeningen. Samarbeidet synliggjøres kontinuerlig for alle 1 200 ansatte og kunder i deres 108 butikker landet rundt. Flere ganger i året arrangeres markedsaktiviteter der kundene kan delta i dugnaden.  

Et eksempel på dette var JYSKs deltakelse i TV-aksjonen, der både ansatte og kunder ble oppfordret til å bidra. Ansatte gikk med bøsser og deltok i lokale initiativer, og det ble produsert t-skjorter for anledningen.  

Siden JYSK startet som støttepartner til Barnekreftforeningen i 2023, har de nesten firedoblet sin økonomiske støtte, og var i 2024 en av våre største bidragsytere. Dette er helt eksepsjonelt og sier noe om det fantastiske engasjementet JYSK har klart å skape rundt saken, både internt og eksternt. 

Over 900 000 kroner siden 2023  

– Vi er dypt imponert over hjertet JYSK har for barnekreftsaken. Fra å starte som en motivert gjeng i butikk i forbindelse med FotballtrøyeFredag i 2022, har de på kort tid vokst til å bli en verdifull strategisk samarbeidspartner. Vi setter stor pris på både støtten de gir og synligheten de skaper. Deres bidrag utgjør en stor forskjell, sier Irene Rivelsrud, leder for marked og innsamling i Barnekreftforeningen. 

JYSK oppfordret både ansatte og kunder til å bidra til TV-aksjonen, og produserte blant annet egne t-skjorter til de ansatte for å sette fokus på den viktige saken. 

Fremover ønsker JYSK å fortsette å sette søkelys på barnekreftsaken og bidra til å realisere barns drømmer. Gjennom butikkreklame, annonser og fokus på viktigheten av søvn og restitusjon, spesielt for barn med kreft, fortsetter JYSK å markere sitt engasjement. 

Samarbeidet med Barnekreftforeningen er ikke bare en del av JYSKs samfunnsansvar, men en hjertesak som engasjerer hele organisasjonen. Det er et partnerskap for fremtiden, med mål om å gjøre en forskjell for barn og familier som er berørt av kreft. 

Bedriftsgave

Ved å gi en gave, gir du barn og familier rammet av kreft, gylne øyeblikk og hjelp i en sårbar og vanskelig tid. Sammen skal vi finne bedre behandlingsmetoder og kommer nærmere målet om at alle barn skal overleve kreft. Tusen takk!

Om gaven
Om bedriften
Om kontaktpersonen
Submit