Kaffebarene har til sammen gitt over 1 million kroner til Barnekreftforeningen. Samtidig har de bidratt til økt oppmerksomhet for den viktige saken vår. I år selger de gullsløyfer og oppfordrer kunder til å donere et ønsket beløp i kassen.
– Vi har ingen barn å miste! Derfor betyr det mye for oss å kunne bidra til å øke oppmerksomheten rundt denne viktige saken, både i kaffebarene våre og i digitale kanaler. Gjennom samarbeidet deler vi ambisjonen om å bekjempe barnekreft og forsterke støtten til familiene som rammes av kreft, sier Cathrine Skeie, Markeds- og kommunikasjonsansvarlig for Espresso House Norge.
Cathrine forteller at samfunnsansvar er en viktig del av Espresso House sitt verdigrunnlag.
– Arbeidet for Barnekreftforeningen skaper et sterkt samhold blant våre medarbeidere som er stolte av å være en del av innsamlingsaksjonen til Barnekreftforeningen.
Abdi Farah som jobber på Espresso House i Nordre Gate på Grünerløkka i Oslo er enig.
Det er veldig bra at vi støtter Barnekreftforeningen! Jeg prøver å selge så mange sløyfer som mulig, og vi opplever at kundene våre er veldig positive og mange har lyst til å hjelpe.
Ansatte som løper for barn med kreft
Koronasituasjonen har på lik linje med mange andre i cafèbransjen, ført til færre besøkende. Espresso House valgte derfor å gi det lille ekstra, og ble i år med å fronte den virtuelle versjonen av Barnekreftforeningens Løp for meg gjennom sosiale medier og sin egen app. Flere ansatte var selv med å løpe til inntekt for Barnekreftforeningen. Det er det vi kaller ekte engasjement!
Vi ønsker kaffebarene i hele Norge, lykke til med årets innsamling og takker for det gode samarbeidet.
Er din bedrift eller virksomhet interessert i et samarbeid med Barnekreftforeningen, tar vi gjerne en prat med deg. Les mer om vårt tilbud til bedrifter her