Norske gamere satte innsamlingsrekord for Barnekreftforeningen

Cake-headshot var en av utfordringene som skapte
stort engasjement.

Sendingen på Twich, som har blitt sett av hele 123 160 seere, var spekket med underholdning og konkurranser med flotte premier donert av Komplett og deres leverandører. Gamerne, Influencere og de frivillige stilte gladelig opp til utfordringer underveis i sendingen. Dette innebar blant annet farging av hår og skjegg, voksing av legger, mosing av ansiktet i en "kakeblink", og synging av julesanger på direkten. Alt for den gode saken!

Næringslivsansvarlig i Barnekreftforeningen, Camilla Hobøl Korsæth, har vært involvert under utviklingen av samarbeidet med Komplett og Gamerne. Hun deltok også på selve sendingen, med flere innsalg om Barnekreftforeningen. Camilla er mektig imponert over både innsatsen og resultatet.

– Jeg føler meg privilegert som har fått være en del av dette fantastiske arrangementet på vegne av oss i Barnekreftforeningen, ikke minst under selve sendingen. Snakk om å spille med hjertet utenpå drakta! Her var det lagt ned utallige timer med arbeid – både foran og bak kamera, for å sørge for at barnekreftsaken ble løftet frem på best mulig måte» sier hun.

Camilla forteller også at Barnekreftforeningen er utrolig takknemlig og ydmyk ovenfor alle som bidro til å samle inn utrolige 2,5 millioner kroner, gjennom tidenes norske charity-stream. Camilla vil takke alle gamerne og Komplett.no med leverandører, som gjorde dette mulig.

– Vi er overveldet og rørt over engasjementet, og den imponerende innsatsen fra alle involverte. Denne støtten tar oss virkelig et skritt nærmere målet om at ingen barn skal dø av kreft. Samtidig bidrar den til å skape lysglimt i hverdagen til barna og familiene som rammes av barnekreft".

Gaming skaper samhold
Gaming er ikke lenger en enmannssport der man sitter isolert fra venner i sin egen verden. Gaming er også en måte våre barn og ungdommer holder kontakt med venner og omverden. For barn med kreft er gaming en fin måte å være sosial på, når de må være isolert på sykehus eller i eget hjem. (Flere) forteller at gaming, og plattformer som Twitch, blir et fristed der barn kan være barn - til tross for den alvorlige situasjonen de står i. Med "usynlige" senskader som fatigue (utmattelse), på grunn av gjennomgått kreftbehandling, kan fysisk aktivitet oppleves utfordrende. For mange blir derfor gaming et sted de kan oppleve mestring og samhold, fordi det ikke setter de samme fysiske begrensningene.

Et stort øyeblikk for Kompletts medabeidere.
En fornøyd kommunikasjonssjef i Komplett, Kristin Hovland, sier til Barnekreftforeningen at det var et stort øyeblikk for de ansatte å kunne legge til rette for arrangementet.

At dette skulle føre til at hele 2,5 millioner kroner ble samlet inn, var det ingen av oss som forutså, så derfor ble gleden og engasjementet enda større. Barnekreftforeningen jobber for de aller minste som er rammet av alvorlige sykdommer, og Komplett er stolt av å kunne få lov til å bidra. Mange kreftsyke barn bruker gaming som en kontaktflate mot venner, og Komplett har gaming som et viktig satsningsområde.

Komplett, Kristin Hovland

Flere bedrifter er opptatt av samfunnsansvar

Komplett sin henvendelse til Barnekreftforeningen startet med et konkret forslag som fikk utvikle seg gjennom dialogen med oss. Og verken gamere eller Komplett har sviktet - i dag kan vi glede oss over en ny innsamlingsrekord, og takker alle som har bidratt til dette fantastiske resultatet.

Line Uppard er Leder for marked, kommunikasjon og HR i Barnekreftforeningen. Hun forteller at stadig flere virksomheter er opptatt av å jobbe profesjonelt med sitt samfunnsansvar, og at Komplett er et flott eksempel på akkurat dette.

– Bedrifter ønsker ikke i like stor grad å være en passiv donor, og tar derfor initiativ til å jobbe sammen med oss om å finne gode måter å bidra på. Slike samarbeid er basert på en vinn-vinn filosofi, der alle rundt bordet får glede og nytte av samarbeidet. Det gir gode resultater, og våre partnere rapporterer om økt stolthet og motivasjon internt, i tillegg til økt oppmerksomhet om egne produkter og tjenester. Og sist, men ikke minst, gir slike samarbeid et godt omdømme i markedet, avslutter Uppard.