I dag heiet vi Team Rynkeby av gårde til Paris

Start for Team Rynkeby ved Riksen

5 av de totalt 10 sykkellagene startet i Oslo i år. Resten dro fra andre steder i Norge. I år har vi også et nytt sykkellag fra Trøndelag! Totalt teller Team Rynkeby Norge rundt 300 syklister i tillegg til et stort antall personer i serviceteamet.

Til Paris til inntekt for Barnekreftforenigen

Sykkel- og veldedighetslaget Team Rynkeby Norge sykler hvert år fra Oslo til Paris, mens de også samler inn penger til barn og unge med kreft.

Kevin Hægeland har syklet to ganger til Paris og to ganger i Norge under koronaen for Team Rynkeby Agder. I år har han en pause fra rittet, men dette sier han om hva som motiverer han for å være med på sykkellaget:

Vi er helt avhengig av midlene dere samler inn

Under arrangementet ved Rikshospitalet holdt avdelingsleder og overlege ved Riksen Anne Grethe Bechenstein et lite innlegg:

- Det skjer mye spennende innen forskning på barnekreft i dag. Vi er helt avhengige av de midlene som Team Rynkeby og Barnekreftforeningen samler inn til forskning, for at våre barn skal få tilgang til de nyeste medisinene og behandlingen som finnes, fortalte hun engasjert.

Vår viktigste samarbeidspartner

Siden 2013 har Team Rynkeby samlet inn imponerende 100 millioner kroner til forskning på barnekreft.

Vi ønsker alle våre gule helter en riktig fin og opplevelsesrik tur.
Vi heier på dere hele veien til Paris!