To kosebamser på taxireise i Norge!

2 kosebamser på tur

Theodor ble dessverre borte i Trøndelag et sted, men har det nok bra hos noen barn der. - Begge bamsene har fått oppleve mye av landet vårt og møtt mange hyggelige folk, forteller initativtaker av prosjektet, drosjesjåfør Frode Sørensen.

Et stort engasjement for barn og unge med kreft

- Jeg om min kollega Kai-Arne Danielsen brenner for kreftsaken og vi ønsket å gjøre noe for Barnekreftforeningen. Vi tenkte et var en god og passe sprø ide å sende to bamser med taxi Norge på tvers! Underveis skulle de samle inn penger til barnekreftsaken, sier Frode entusiastisk.

Thelma og Theodors utrolige reise er et samarbeid mellom Norges Taxiforbund, Team Rynkeby og Barnekreftforeningen.

Denne uken tok Thelma fatt på reisen sørover, og i dag kom hun endelig til Barnekreftforeningen i Oslo. Her skal hun bo og jobbe med andre bamser fremover.

Tenk at Theodor og jeg har samlet inn hele 436.000 kroner på turen! Er ikke det flott?

Thelma

- Samme hvor vi har vært, har mange gitt til innsamlingen vår. Jeg husker veldig godt da en gutt på Lindnesnes ga hele ukelønnen sin til oss for å støtte en gutt i klassen som går til behandling for kreft! Det er flott det!

Thelma håper at hun og Theodor også har vært en trøst og lyspunkt for barna som har vært med på turer underveis.

Det har vært fantastisk å følge Thelma og Theodor på reisen, og tusen hjertelig takk for det imponerende bidraget til kampen mot barnekreft!

Irene Rivelsrud, Leder marked og innsamling i Barnekreftforeningen.

- Vi vil takke alle som har bidratt til denne reisen, alle flotte taxisjåfører, alle hyggelige passasjerer - barn og voksne som har støttet barnekreftsaken og gitt Thelma og Theodor så mange gode opplevelser og minner.

Her er noen av høydepunktene på reisen som Thelma har plukket ut:

Thelma på besøk hos de om jobber ombord på redningsskjøyta i Skjærhalden.
Her lærte hun å knytte en "kjærringsknute".
Som passasjer må man trå til når det trengs.
Gøy å hjelpe Mikke Mus med å blåse ballonger på Karl Johan i Oslo!
Klar for nye opplevelser med Fredrikstad og Sarpsborg Taxi.
En hardtarbeidende bjørn må også ha mat 💪
Thelma måtte ta en overraskende flytur for å bli med på en konferanse. Gøy!
Stegastein utsiktspunkt ble for skummelt for Theodor. Her måtte han melde pass.
Thelma forelsket seg i Ålesund. For en fin by med så mange hyggelige mennesker.
Theodor passer på pasienter på vei til sykehuset i Møre og Romsdal.
I Narvik besøkte Thelma flere julemarked. Her spiste hun mye av hennes favorittkjeks!
Thelma for Ishavskatedralen i Tromsø. Målet nærmer seg.
Thelma fikk også oppleve Finnmarksløpet. Her ved målgang!
Endelig i mål på Nordkapp 👏 Hurra!