Den internasjonale barnekreftmåneden i september

Maya. Foto Andrè Clemmetsen

Tema for årets Barnekreftmåned er: «Fordi barn må behandles som barn».
Barn har andre behov enn voksne – når et barn får kreft, involveres hele familien i behandling og oppfølging, både under og etter sykdomsforløpet. I de siste årene har det i tillegg blitt stadig mer fokus på sen-effekter, og noen barn må leve med plagene livet ut.
Det er nettopp med utgangspunkt i at barn er spesielt sårbare og har spesielle behov, at vi har valgt oss årets tema for Barnekreftmåneden; Barn må behandles som barn.

Utlysning av forskningsmidler

Barnekreftforeningen sitt mål er at ingen barn skal dø av kreft, derfor må vi fortsatt forske på barnekreft. I september utlyser vi forskningsmidlene fra Barnekreftforeningen. Midlene tildeles på Barnekreftdagen i februar 2021.

Gullsløyfetreet

På Aker Brygge i Oslo pyntes alle trærne i Fjordalléen, og i Prinsesse Ingrid Alexandras skulpturpark i Slottsparken dekoreres et tre med gullsløyfer for å sette lys på vår sak. Forbipasserende vil kunne kjøpe sløyfebånd ved foten av treet.

I år selges sløyfene her: Nille selger stoffsløyfer og kubbelys. I tillegg vil Espresso House, Elkjøp, og Jernia vil også selge gullpinsene våre i år, noe vi er veldig glade for!  Disse får du kjøpt på kassepunktene i hele september måned. I år har vi også fått til et samarbeid med flere kjøpesentre som ønsker å selge våre gullsløyfer.

Disse kjøpesentrene vil selge sløyfen: Aker Brygge Shopping, Hasle kjøpesenter i Oslo, Åsane i Bergen, og City Nord i Bodø.
Hvis du ikke skal innom noen av disse butikkene, frykt ikke. Vi selger også gullsløyfen på våre nettsider.

Markedsføring i sosiale medier

I september lanserer vi en splitter ny reklamefilm for Barnekreftforeningen. Følg med på sidene våre fra 1. september. Vi håper dere vil like og dele filmen slik at så mange som mulig får sett den.